قبل از خرید بخاری گازسوز به این نکات دقت کنید!

قبل از خرید بخاری گاز سوز حتما به این نکات دقت کنید

 قبل از خرید بخاری گازسوز باید با راهنمای خرید بخاری گازی آشنایی داشته باشید و نکات مهم خرید بخاری را بدانید. به همین خاطر در این مقاله به نکاتی اشاره می کنیم که هنگام خرید بخاری گازی اهمیت دارند و شما حتماً باید به آن ها توجه داشته باشید.

 اولین نکته ای که باید قبل از خرید بخاری را آن توجه داشته باشید ایمنی بخاری است. البته نکات دیگری مانند میزان مصرف انرژی، هزینه خرید بخاری، نصب آن، برچسب انرژی بخاری، استاندارد های مورد استفاده برای تولید بخاری است. البته توجه داشته باشید که بخاری های گازسوز به صورت دودکش دار و بدون دودکش در بازار موجود هستند؛ بنابراین باید با توجه به محیط مورد نظر و متراژ محیط، بخاری مناسبی را خریداری نمایید.

 برند بخاری و شرکت تولید کننده نیز جز عواملی هستند که قبل از خرید باید به آن ها توجه کنید. چرا که برخی از این شرکت ها دارای خدمات پس از فروش و گارانتی هستند. در ادامه با اشاره به نکات مهم خرید بخاری به شما کمک می کنیم تا بتوانید هنگام انتخاب یک بخاری برای منزل یا محیط های اداری خود با استفاده از این موارد انتخاب بهتری داشته باشید.

نکات مهم خرید بخاری

از نکات مهم خرید بخاری گازی می توان به دارا بودن علامت استاندارد اشاره کرد. تمامی مارک های معتبر و برند های سازنده بخاری گازی دارای نشان استاندارد هستند؛ بنابراین بهتر است به برندی را انتخاب کنید که ارزش خرید شما را داشته باشد. معیارهای دیگری نیز هستند که برای انتخاب انواع بخاری های گازی دارای دودکش و فاقد دودکش باید به آن ها توجه شود. بخاری های بدون دودکش به هیچ وجه برای استفاده در اتاق کودکان حمام و یا مهدکودک ها مناسب نیست. معمولاً این بخاری ها در مکان هایی به کار برده می شوند که دارای تهویه مناسبی هستند.

بخاری دودکش دار یا بدون دودکش؟

بخاری های گازی بدون دودکش از اکسیژن موجود در محیط برای احتراق استفاده می کنند و همین امر باعث می‌شود تا مسمومیت های گازی ایجاد شود. به همین خاطر توصیه می‌شود از بخاری های بدون دودکش در مکان هایی که رفت آمد زیادی دارند و فضای آن ها بین ۶۰ تا ۹۰ متر است استفاده کنید. چرا که این محیط ها شلوغ هستند و معمولاً درب باز و بسته می شود و هوا داخل آن جریان پیدا می کند. بخاری های دارای دودکش نیز برای محیط هایی قابل استفاده هستند که بسته هستند و متراژ آن ها کمتر از ۶۰ متر است. در ادامه به بررسی برخی از نکات می‌پردازیم که برای خرید بخاری گازی باید به آن ها توجه کنید.

سنسور ایمنی

سلامت سنسور های برای خرید بخاری

سنسور ایمنی بخاری جز موارد ایمنی است که قبل از خرید بخاری گازسوز باید به آن توجه کنید. بخاری های استاندارد دارای سنسور تشخیص کاهش سطح اکسیژن هستند. این سنسور ایمنی به نام سنسور ODS شناخته می شود. چنانچه بخاری های گازی دارای این سیستم باشند می‌توانند از مسمومیت های ناشی از گازگرفتگی جلوگیری کنند. چرا که هنگام کاهش سطح اکسیژن در محیط بخاری را به صورت خودکار خاموش می کند. زمانی که میزان اکسیژن موجود در فضا به ۱۸ درصد برسد، این بخاری ها خود به خود خاموش می شوند.

راندمان بخاری

راندمان بخاری یکی دیگر از نکاتی است که هنگام خرید بخاری گازسوز باید به آن توجه داشته باشید. برخی از بخاری ها قدیمی هستند و چندین سال قبل تولید شده اند. این بخاری ها مصرف انرژی بسیار بالایی دارند، اما گرمادهی آن ها خیلی کم است. به همین خاطر بهتر از قبل خرید سال تولید بخاری توجه داشته باشید و میزان مصرف انرژی بخاری را بررسی کنید. بخاری های گازسوز جدید همگی دارای برچسب مصرف انرژی هستند و نسبت به ظرفیتی که دارند راندمان بالایی دارند.

متراژ مناسب برای هر بخاری

هنگام خرید بخاری باید به متراژ و مساحت محیط نیز توجه داشته باشید. چرا که قدرت گرمایشی بخاری های گازی به کیلوکالری است و بخاری ها دارای قدرت گرمایشی متفاوتی هستند؛ بنابراین شما باید در منازل و محیط هایی که متراژ بالا تری دارند، از بخاری های استفاده کنید که قدرت گرمایشی بالایی دارند و برعکس برای متراژ های پایین و منازل کوچک تر از بخاری هایی استفاده کنید که دارای قدرت گرمایشی کمتری هستند؛ بنابراین دقت به گنجایش سطح حرارت هنگام خرید بخاری لازم است. چراکه برای بهینه سازی مصرف انرژی باید توانایی آن با متراژ خانه همخوانی داشته باشد. امروزه به خاطر استفاده از سیستم های گرمایش پکیج برخی از منازل به درستی گرم نمی شود و نیاز دارند تا از بخاری های گازی کوچک استفاده کنند.

متراژ مناسب برای هر بخاری

خدمات پس از فروش و گارانتی

همان طور که در بخش های پیش اشاره کردیم، بخاری هایی که توسط کارخانه های معتبر تولید می شوند دارای نشان استاندارد بوده، ترموکوبل دارند، حسگر قطع اکسیژن دارند و مصرف انرژی آن ها پایین است. این محصولات نصب و راه اندازی بسیار ساده‌ای دارند و روش نصب آن ها در دفترچه محصول به صورت دقیق ذکر شده است. این محصولات اکثراً دارای ضمانت نامه هستند و در صورت بروز هرگونه مشکلی کاربران می‌توانند از ضمانت نامه محصول استفاده کنند و از خدمات پس از فروش بخاری های گازسوز استفاده نمایند.

توصیه های مهم که قبل از خرید بخاری گازی

بخاری های دودکش دار برای فضا های کوچک که مساحت آن ها کمتر از ۵۰ متر است، مناسب می باشند. بخاری هایی که دارای توان گرمایشی ۳ تا ۵ هزار کیلو کالری هستند، برای محیط هایی با متراژ ۵۰ تا ۹۰ متر مناسب هستند. بخاری هایی که بیشتر از ۵۰۰۰ کیلو کالری قدرت گرمایشی دارند، برای متراژ های بالای ۹۰ متر مناسب هستند. توجه داشته باشید که توان حرارتی بخاری با مدل بخاری فرق دارد؛ بنابراین هنگام خرید بخاری گازسوز حتماً هم به مدل و سال ساخت بخاری توجه کنید و هم از توان گرمادهی آن اطمینان حاصل کنید. مصرف انرژی بخاری های جدید که توسط کارخانه های معتبر ساخته می شوند، بسیار کم است و راندمان گرمایی بالایی دارند. دارابودن ترموکوبل نیز باعث بالا رفتن سطح ایمنی بخاری می ‌شود و اکثر بخاری های استاندارد دارای سیستم ایمنی ترموکوبل هستند.

شما میتوانید با مراجعه به فروشگاه محصول بخاری هوشمند سپهر بنیان، از آخرین قیمت و سایر مشخصات دقیق آن با خبر شوید

جهت مشاهده اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *